Appkee

Zabýváme se vývojem mobilních aplikací pro Android a iOS





Otázky, které si zodpovězte dřív, než budete do mobilní aplikace investovat

Otázky, které si zodpovězte dřív, než budete do mobilní aplikace investovat

22.3.2020

Otázky, které si zodpovězte dřív, než budete do mobilní aplikace investovat

Mobilní aplikace jsou dnes označovány za nejmocnější marketingový nástroj současnosti. I přesto do nich neinvestují všichni. Mnozí se domnívají, že mobilní aplikace jim nic nepřinesou, ale ti chytřejší vědí, že jsou mobilní aplikace opravdu skvělou investicí. Přece jenom aplikace probouzí aktivitu v zákaznících, zvyšují podvědomí o značce, kromě jiného zvyšují důvěryhodnost firmy. 

I když se může zdát, že mobilní aplikace v sobě nesou celou řadu výhod, přesto je třeba se zamyslet nad tím, jestli jsou právě pro vás. Samozřejmě dnes může mít vlastní mobilní aplikaci obec, město, firma, e-shop, muzeum, festival či kdokoli jiný nebo cokoli jiného, přesto si před založením vlastní mobilní aplikace zodpovězte několik otázek, které vám případně pomůžou při tvorbě aplikace. 

Otázky, které je třeba si zodpovědět

Pro koho bude aplikace určena? To je to hlavní. Aplikace samozřejmě může být určená zákazníkům pro jejich snazší nakupování, ale také může být ryze pro zaměstnance. 

Také je třeba si ujasnit, v čem či jak má mobilní aplikace pomoct, co od ní očekáváte. Má stát za zvýšenými zisky nebo má být čistě informativní? A jste přesvědčeni o tom, že cílová skupina aplikaci opravdu uvítá? Není vaše cílová skupina příliš stará na mobilní aplikace? 

Stejně tak je třeba si zodpovědět otázku, jestli stačí vytvořit mobilní aplikace pro operační systémy iOS a Android. Pokud je však ve vaší cílovce více lidí mající jiný operační systém, je třeba mobilní aplikaci zhotovit i pro další operační systémy. 

A v neposlední řadě si musíte zodpovědět otázku, jestli mobilní aplikace opravdu pomůže vašemu podnikání. Pomůže či ne?

Mobilní aplikace pomůžou vašemu marketingu

Obecně však lze konstatovat, že mobilní aplikace opravdu pomáhají marketingu společnosti. V rámci nich je možné posílat takzvané push notifikace čili krátká oznámení, která vzbudí v lidech pozornost, zájem a zabijí jejich neaktivitu. Push notifikace mohou obsahovat sdělení o slevách, upozornění na ponechané zboží v košíku nebo mohou informovat o příchodu nového zboží na “pulty” e-shopu. Doplňuje Libor Klapeč, zakladatel společnosti APPKEE a NOTIFEE, které se specializují na mobilní a webové notifikace.

Zpět na stránku blog